معرفی ۵ تا از بهترین شهرهای دیدنی بلغارستان برای گشت و گذار ۲۰۲۳

شهرهای دیدنی بلغارستان
فهرست مطالب

 بلغارستان کشور فرهنگ و زیبایی‌هاست که جاذبه‌های طبیعی و مکان‎های تاریخی شگفت‌انگیز آن هر ساله توریست‌های زیادی را از سراسر دنیا به سوی خود فرا می‌خواند.
در این مقاله از گرین ویزا 5 تا از بهترین شهرهای دیدنی بلغارستان را برای گردش و گشت و گذار را به شما کاربران گرین ویزا معرفی می کنیم تا اگر قصد رفتن به بلغارستان را دارید، برنامه ای منسجم تر برای گردش داشته باشید و دیدنی های خاص بلغارستان را از دست ندهید.

معرفی 5 تا از بهترین شهرهای دیدنی بلغارستان برای گشت و گذار در سال 2022

 

شهرهای دیدنی بلغارستان در 2022

1- صوفیه (Sofia) نگین شهرهای بلغارستان

اگر نظر ما را بخواهید به شما می‌گوییم که صوفیه نگین شهرهاست؛ صوفیه یکی از بهترین شهرهای دیدنی بلغارستان است که نه زیاد کوچک و نه بیش از اندازه بزرگ است. ولی وسعت آن به اندازه‌ای هست که بتواند نیازهای هر فردی را برآورده کند؛ مثل مغازه‌ها، فروشگاه‌های غذایی و سیستم حمل و نقل عالی. پس خیالتان راحت باشد که در عرض یک روز می‌توانید از جاهای دیدنی بلغارستان در شهر صوفیه دیدن کنید و عصر هم برنامه‌ای برای شادی و تفریح داشته باشید. خودتان با سفر به این شهر می‌توانید سخن ریک استیوز، مستندساز معروف آمریکایی را تایید کنید که می‌گوید صوفیه بهترین شهر در بلغارستان برای زندگی است.

 

شهر وارنا (Varna) در جاهای دیدنی بلغارستان

۲- شهر وارنا (Varna) در جاهای دیدنی بلغارستان

وارونا بزرگ‌ترین شهر در ریویرا بلغارستان از دیگر شهرهای دیدنی بلغارستان و محل اصلی تجمع سواحل زیبای این کشور است که همواره از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی بلغارستان یاد می‌کنند. وارنا علاوه بر این‌ها، از فرهنگی غنی و زنده برخوردار است که خیابان‌های آن آدم را به یاد ادیسه می‌اندازد.

شما در این شهر می‌توانید وارنا نکروپولیس و حمام‌های رومی را ببینید یا این که یادبود برادری شوروی و بلغارستان را به نظاره بنشینید. اقامت در وارنا یک فرصت استثنایی برای کشف مناظر بی‌نظیر اطراف شهر است که از جمله آن‌ها باید به ساحل شرقی بلغارستان اشاره کنیم که زیباترین سواحل در آن جا واقع شده‌اند.

 

شهر پلودیو (Plovdiv) از شهرهای دیدنی بلغارستان در 2022

۳- شهر پلودیو (Plovdiv)؛ سرزمینی کهن

این دومین شهر بزرگ در بلغارستان در بین شهرهای دیدنی بلغارستان است که به تازگی در جذب جهانگردان با صوفیه وارد رقابت شده، مخصوصا امسال که پلودیو، را به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا هم انتخاب کرده‌اند. اگرچه خیلی‌ها بودن در صوفیه را دوست دارند، ولی باید اعتراف کنیم که پلودیو کمی بیشتر به مذاق گردشگران خوش می‌آید. چون در این شهر حس آرامش و راحتی بیشتری دارند.

هرکسی که عاشق عکاسی است، رویای رفتن به قسمت‌های قدیمی شهر پلودیو را در سر می‌پروراند. معماری و سبک طراحی خاصی که این شهر دارد، فرصتی را در اختیار مردم قرار می‌دهد تا به این خانه‌ها قدم بگذارند، از معماری ملی آن‌ها دیدن کنند و به وضوح ببینند که زندگی اشراف بلغاری در قرون ۱۹ و ۲۰ میلادی به چه شکلی بوده است.

یکی از ساختمان‌های موردعلاقه توریست‌ها موزه قوم‌نگاری است که در یکی از بهترین عمارت‌های شهر قدیمی پولودیو بنا شده است. این یکی از اینستاگرامی شده‌ترین مکان‌ها در این شهر است. دقیقا از همین مکان به فرهنگ و سنن بغاری‌ها می‌شود نزدیک شد.

اما جواهر واقعی یونسکو که آن را تبدیل به شهر قویمی پلودیو کرده، آمفی تئاتر رومی فیلیپوپولیس است که به معنی واقعی کلمه زیبا و بی‌نظیر است. به همین خاطر است که همیشه از آن به عنوان یکی از بهترین آمفی‌تئاترها و جاهای دیدنی بلغارستان یاد می‌شود.

سرانجام پیشنهاد می‌کنیم که بازدید از شهر پلودیو را با صرف یک فنجان قهوه در یکی از کافه‌های خیابان کاپانا به پایان برسانید. هنرهای خیابانی جذاب مانند شوهای رقص و موسیقی‌های محلی می‌توانند شما را برای ساعت‌ها سرگرم کنند، تا حسابی از تفریح و خوشگذرانی در کنار عزیزانتان لذت ببرید.

 

شهر ولیکو تارنوو (Veliko Tarnovo) شهرهای گردشگری بلغارستان در 2022

۴- شهر ولیکو تارنوو (Veliko Tarnovo)؛ شهر تزارها

این شهر کوچک یکی از زیباترین شهرهای اروپاست که هرکسی را عاشق خود می‌کند. معماری زیبا و منحصربه فرد خانه‌ها و ساختمان‌ها می‌توانند تعجب هر بیننده‌ای را برانگیزند. پس بی‌دلیل نیست که در فهرست جاهای دیدنی بلغارستان جایگاه ویژه‌ای دارد. مردمی که در شهر ولیکو تارنوو زندگی می‌کنند، شهر تاریخی و کوچک خود را بسیار دوست دارند. ویژگی‌های دوست داشتنی این شهر در جزء به جزء آن قابل لمس است چهره‌ای جذاب و دلفریب به آن می‌دهد.

خیلی‌ها ولیکو تارنوو که یکی از شهرهای دیدنی بلغارستان است را به عنوان شهر تزارها می‌شناسند. چون پایتخت دومین امپراطوری بلغارستان بوده است. جالب است بدانید که این شهر روی سه تپه بنا شده است. در اینجا می‌توانید خرابه‌های شهر تاریخی و عجیب‌ترین کلیسایی را ببینید که تابه‌حال نظیر آن را هم به چشم ندیده‌اید. این مکان هنوز هم شگفت‌انگیز است و یک چشم‌انداز محشر از تمام شهر ولیکو تارنوو را در برابر چشم هر بیننده‌ای ترسیم می‌کند.

دلایل متقاعدکننده‌ای برای دیدن ولیکوو تارنوو وجود دارد؛ مثل هنرهای خیابانی و بی‌نظیر، راه‌پله‌هایی که به ناکجاآباد می‌رسند و به خودی خود، نمایی بی‌نظیر را به وجود می‌آورند. پس موسسه مهاجرتی گرین ویزا توصیه می کنید حتما این شهر را در فهرست جاهای دیدن بلغارستان بگنجانید و بازدید از آن را به هیچ‌وجه از دست ندهید.

 

شهر کوپریوشتیتسا (Koprivshtitza) از شهرهای دیدنی بلغارستان در 2022

5- شهر کوپریوشتیتسا (Koprivshtitza)؛ شهر موزه

 

یکی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین شهرهای دیدنی بلغارستان شهر کوپریوشتیتسا است که به عنوان شهر موزه شناخته می‌شود. اما چرا شهر موزه؟ چون معماری آن حالتی ترسیم‌گونه دارد و پر از شکل‌ها و طرح‌های کلاسیک است که فرم قرن نوزدهی به آن می‌دهد. همچنین کوهی که در نزدیکی آن قرار دارد، نمای بی‌نظیری به شهر بخشیده است.

اگر می‌خواهید با معماری‌های جالب قدیمی آشنا شوید، گرین ویزا به شما توصیه می کند که حتما از این شهر دیدن کنید. از آن جایی که توریست‌های خارجی زیادی در آن وجود ندارد، پس برایتان جای دنج و آرامی خواهد بود.

 

ثبت درخواست مشاوره با گریــــــــــ ــــــــــــــن ویزا
هر سوالی دارید از ما بپرسید مشاورین ما پاسخ خواهند داد

جدیدترین مقالات

راهنمای کامل ویزای توریستی کانادا: اقامتی خاطره‌انگیز در شمال آمریکا

در این بلاگ، قصد داریم به صورت جامع و کامل در مورد ویزای توریستی کانادا صحبت کنیم و به شما کمک کنیم تا با فرآیند دریافت این ویزا و تجربه سفر به این کشور زیبا آشنا شوید. ویزای توریستی کانادا، یکی از مهم‌ترین مدارک برای ورود به این کشور است که برای بسیاری از مسافران […]

مزایای زندگی در کشورهای حوزه خلیج فارس

با گسترش فرصت‌های شغلی و سطح زندگی بالا، کشورهای حوزه خلیج فارس، شهرتی جهانی برای مهاجرت و سرمایه‌گذاری به دست آورده‌اند. اما زندگی در این نواحی بیشتر از اقتصاد پویا و فرصت‌های شغلی جذاب است؛ زیرا به یک ترکیب متنوع از فرهنگ‌ها، زبان‌ها، و تجربیات تبدیل شده است که مهاجران و شهروندان جدید می‌توانند به […]

مهاجرت به امارات برای ایرانیان

مهاجرت به امارات متحده عربی برای بسیاری از افراد یکی از گزینه‌های جذاب برای ساخت زندگی بهتر و به دست گرفتن فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری است. این کشور، با زیرساخت‌های فوق‌العاده مدرن، اقتصاد پویا، فرهنگ گسترده و متنوع، و شرایط زندگی به سطح بالا، مهاجران را به خود جلب می‌کند. اما قبل از ورود به […]