۸ مورد از بهترین جاذبه های توریستی کانادا

فهرست مطالب

کشور کانادا یکی از بهترین کشورها برای گشت و گذار و زندگی در دنیا محسوب می شود. مکان های گردشگری زیبا، جاذبه های توریستی و طبیعت فوق العاده بکر کانادا یکی دیگر از مواردی است که توجه گردشگران بسیاری در سراسر دنیا را به خود جلب کرده است.

 جاذبه های توریستی کانادا

در این مقاله سعی داریم 8 تا از مهمترین جاذبه های توریستی کانادا را به علاقه‌مندان گردشگری و کسانی که در فکر مهاجرت به کانادا و زندگی در این کشور هستند، معرفی نماییم.

جاذبه های توریستی کانادا

مونترال (Montreal)

اگر غذای خوب و فرهنگ عالی را دوست دارید و علاقمندید که به اروپا سفر کنید، در حالی که هرگز کانادا را ترک نکرده‌اید، مونترال شهری است که باید بازدید کنید. برگزاری جشنواره‌های سالانه جاز و کمدی که در تابستان برگزار می‌شوند، فوق العاده است. اگر مشتاق هستید که یک زمستان واقعی کانادایی را بگذرانید، پس قطعا در تعطیلات سرگرم خواهید شد.

مونترال می‌تواند در زمستان بسیار سرد شود، اما اسکیت روی یخ در بافت قدیمی شهر و کافه‌های زیبای اطراف آن، این سرما را به تفریح تبدیل می‌کند. همچنین موزه‌های فوق‌العاده‌ای وجود دارد که برای فرار از سرما می‌توانید به آنها پناه ببرید!

مونترال یک شهر چند ملیتی است و حدودا 67 درصد ساکنان آن فرانسوی زبان هستند. بخش اصلی شهر مونترال را جزیره‌ای تشکیل می‌دهد که از شمال شرقی به جنوب غربی امتداد یافته است. رودهای عظیم سنت لورن (St.Laurent) و اتاوا، این جزیره را احاطه کرده‌اند. مونترال بزرگ تشکیل شده از 75 جزیره کوچک و بزرگ، به همراه جزیره اصلی، که جاذبه های گردشگری کانادا را تکمیل می‌کنند.

 

جاذبه های توریستی کانادا

آبشار نیاگارا (Niagara Falls)

 

آبشار نیاگارا ، آبشاری که کمتر کسی نام این جاذبه ی گردشگری و دیدنی کانادا را نشنیده است ، ولی چرا اینقدر مشهور شده است ؟

آبشار نیاگارا، با ارتفاع حدودا ۵۷ متر،  یکی از معروف ترین و زیبا ترین جاذبه های توریستی کانادا، واقع بین مرز کشور کانادا و آمریکا می باشد و به جهت فشار آبی که واتر فال نیاگارا دارد به عنوان قوی ترین آبشار در منطقه آمریکای شمالی ثبت شده است. این زیبایی خیره کننده طبیعت کانادا باعث شده سالیانه گردشگران بسیاری با تماشای آن از سراسر جهان به کانادا سفر نمایند. در واقع آبشار نیاگارا از جمع سه آبشار بزرگ و کوچک به نام های آبشار نقاب عروس، آبشار نعل اسبی و آبشار آمریکایی ایجاد شده است.

 

جاذبه های توریستی کانادا

شهر ویکتوریا

 

یکی از مقاصد و جاذبه های توریستی کانادا که نادیده گرفته شده، ویکتوریا است. در اینجا تعادل بین گذشته استعماری با یک موجودیت معاصر را شاهد هستید. ویکتوریا مرکز بریتیش کلمبیا است و در قسمت جنوبی جزیره ونکوور قرار دارد. ویکتوریا یک ساختمان پارلمان زیبا دارد و همچنین پارک بیکن هیل که برای قدم زدن در کنار اقیانوس در یک روز آفتابی بسیار مناسب است. پارک ایالتی گلدستریم جایی است که با نسخه اختصاصی خود از آبشار نیاگارا، نباید از دست داد.

 

جاذبه های توریستی کانادا

 

کوه‌های راکی کانادا (The Canadian Rocky Mountains)

 

یکی دیگر از جاذبه های توریستی کانادا دریاچه‌های آبی جذاب و احاطه شده با کوه‌های پوشیده از برف و جنگل‌های همیشه سبز درختان صنوبر، چیزی است که اکثر مردم هنگام تصور کوه‌های راکی کانادا به آن فکر می‌کنند. با این حال، چیزهای بیشتری وجود دارد! با توجه به علاقه گردشگران از سراسر جهان، پارک‌های بنف، جاسپر، کووتنای و پارک‌های ملی یوهو، سرگرمی‌های زیادی را ارائه می‌دهند. بنابراین آماده شوید تا مهارت‌های خود را تقویت و یا چیز جدیدی را امتحان کنید!

کوه‌های راکی‌ کانادا شامل معروف‌ترین پارک‌های ملی کانادا از جمله بانف، قدیمی‌ترین پارک ملی کانادا است. یکی از جاذبه های توریستی کانادا پارک‌های کوهستانی راکی است که به دلیل ویژگی‌های برجسته، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند. یخچال‌های طبیعی، دریاچه‌های آبی مسحور کننده، آبشارهای قدرتمند و قله‌های کوهستانی پوشیده از برف، فعالیت‌های بی‌نظیری را برای گردشگران محیا می‌کنند. این کوه‌ها، اسکی‌بازان، کوهنوردان و علاقمندان به ورزش‌های آبی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کنند.

 

موسسه مهاجرتی گرین ویزا پارک ملی جاسپر

 

پارک ملی جاسپر (Jasper National Park)

 

جاسپر بزرگترین پارک ملی در کوه‌های راکی کانادا است که بیش از 10هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و در ایالت آلبرتا، شمال پارک ملی بنف و غرب شهر ادمونتون قرار گرفته است. جاسپر هاوز تاجری بود که برای شرکت نورث وست کار می‌کرد و پس از او، این پارک را به این اسم یعنی جاسپر نام‌گذاری کردند. قبل از این به نام فیتزوگ معروف بود. پارک جاسپر در سال 1907 میلادی پارک جنگلی و در سال 1930 پارک ملی کادانا لقب گرفت.

طبیعت جاسپر در یک کلام وحشی است! چشم‌انداز آن، منطقه وسیعی از مسیرهای ناهموار روستایی و مناطق کوهستانی را در بر می‌گیرد و از اکوسیستم‌های شکننده محافظت می‌کند. همچنین این پارک حیات وحشی غنی دارد که محل زندگی برخی از سالم‌ترین خرس‌های گریزلی و گوزن شمالی، همراه با هزاران گونه گیاه و حشره در آمریکای شمالی است.

مهاجرت به کانادا پارک ملی بنف و دریاچه لوییز

 

پارک ملی بنف و دریاچه لوییز (Lake Louise and Banff National Park)

 

با رانندگی از پارک جاسپر به سمت غرب، از این دو پارک ملی متوالی در امتداد مسیر Parkway عبور خواهید کرد، مکانی که به خودی خود یک جاذبه دیدنی است. اولین توقف، دریاچه لوئیز، دریاچه نمادین فیروزه ای در تابستان و زمین اسکیت جادویی در زمستان و یک هتل قلعه مانند که حتی با هر داستان افسانه‌ای رقابت می‌کند.

بعد از دریاچه لوئیز، شهر بنف است که دومین ارتفاع در کوه‌های آلبرتا را دارد. وقتی به این شهر وارد می‌شوید، بلافاصله متوجه آن خواهید شد. و احساس می‌کنید که در حال رانندگی در بالای کوه‌ها هستید. بنف که به دوچرخه‌سواری در کوه، پیاده‌روی و ورزش‌های برفی شهرت دارد، شهری است که در سفر جاده‌ای به کوه‌های راکی، نباید از آن غافل شوید.

 

 

خرس‌های قطبی چرچیل (Polar Bears in Churchill)

 

وقتی به کانادا سفر می‌کنید، شاید مانیتوبا اولین جایی نباشد که بازدید کنید، اما ماجراجوترین گردشگران ممکن است این تصمیم را بگیرند. یکی از جاذبه های توریستی کانادا، چرچیل شهر کوچکی است که در شمال استان مانیتوبا، در خلیج هادسون واقع شده است. در اینجاست که می‌توانید تورهایی را رزرو کنید و  به دیدن خرس‌های قطبی در طبیعت بروید. مطمئن باشید چنین تفریحی برای اوقات فراغت را فقط در تعداد انگشت شماری از نقاط دنیا خواهید یافت.

چرچیل به مدت هشت هفته از اکتبر تا نوامبر، که وقت بیدار شدن خرس‌های قطبی از خواب تابستانی است، به محل تجمع این خرس‌ها تبدیل می‌شود. خرس‌های قطبی دور هم جمع می‌شوند و منتظر یخ بستن خلیج هستند. گاهی تعدادشان به 900 هم می‌رسد. دانشمندان، رسانه‌ها و گردشگران نیز برای دیدن این خرس‌ها در چرچیل گرد هم می‌آیند.

در واقع، خرس‌های قطبی چرچیل را به یک قطب گردشگری پر رونق تبدیل کرده‌اند. همچنین فعالیت‌های ماجراجویانه دیگری مانند مناظر خیره‌کننده برای عکاسی، شفق‌های شمالی و به طور کلی کاوش در مسیر سوار بر باگی توندرا، از جمله تفریحات زمستانی این منطقه به حساب می‌آید. تورهای مختلفی وجود دارد که بازدیدکنندگان را با وسیله‌های نقلیه‌ای به نام باگی توندار با ظرفیت 40 نفر، به نزدیکی محل خرس‌های قطبی می‌برند. دیدن این خرس‌ها می‌تواند تجربه‌ای جالب برای مسافران باشد. این سفر در حدود 8 ساعت زمان می‌برد و شبیه به گردش علمی در قطب است.

 

جاذبه های توریستی کانادا ، کبک، موسسه مهاجرتی گرین ویزا

 

شهر کبک (Quebec City)

 

یکی از مکان های گردشگری و توریستی کانادا شهر کبک است، شهر کبک مثل این است که برای دیدن خط سیر کانادا، در یک کپسول زمان قدم بگذارید. تفاوت این شهر با استان‌های آتلانتیک این است که تاریخ کانادا کمی فرانسوی‌تر است! شهر قدیمی کبک به عنوان یکی از میراث‌های جهانی یونسکو، چیزهای زیادی برای ارائه دارد. از تورهای پیاده روی در کوچه پس کوچه‌های سنگ‌فرش گرفته تا تورهای قایقرانی در رودخانه سنت لارنس، هرگز لحظه کسل کننده‌ای در شهر کبک حس نخواهید کرد.

این شهر برای بازدید در تمام فصول سال عالی است. در فصل گرم تابستان بازدید از ایوان‌ها برای لذت بردن از گردش در شهر فراهم است؛ زمستان نیز بازارهای کریسمس، جشنواره‌های زمستانی معروف به کارناوال و فعالیتهایی مانند اسکیت روی یخ، را به همراه دارد.

ثبت درخواست مشاوره با گریــــــــــ ــــــــــــــن ویزا
هر سوالی دارید از ما بپرسید مشاورین ما پاسخ خواهند داد

جدیدترین مقالات

راهنمای کامل ویزای کار امارات برای ایرانیان

امارات متحده عربی، به ویژه شهر دبی، به یکی از مقصدهای محبوب برای مهاجران ایرانی تبدیل شده است. این کشور به دلیل سیاست‌های باز و دوستانه نسبت به سرمایه‌گذاری‌های خارجی، فرصت‌های شغلی مناسب و زندگی فرهنگی غنی، جذابیت زیادی برای افرادی که به دنبال موقعیت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری هستند، دارد. برای دریافت ویزای کار امارات، […]

آشنایی با گلدن ویزای امارات و راه‌های بهره‌برداری از آن

امارات متحده عربی با ثروت طبیعی و فرهنگ بی‌نظیرش، همواره مورد توجه مسافران و مهاجران بوده است. از زیبایی‌های بی‌پایان صحرا تا برج‌های فراتر از آسمان، این کشور نقطه‌ی تلالو و رویایی برای بسیاری از افراد است. در اینجا، ما به دنبال کشف یک گنج بزرگ‌تر هستیم، گلدن ویزای امارات!ویزایی که نه تنها درب راه […]

گلدن ویزای عمان: راهی به سوی زندگی بی نظیر

به جهانی از امکانات بی‌نظیر خوش آمدید، جایی که گلدن ویزای عمان به عنوان یکی از پرطرفدارترین و پربیننده‌ترین گزینه‌های مهاجرت و سرمایه‌گذاری، درخششی نوآورانه را به تجربه زندگی، سفر و تجارت می‌آورد. این راه‌حل ویژه از طریق ترکیب جذابیت‌های بصری و جغرافیایی عمان با فرصت‌هایی منحصر به فرد، به مسافران و سرمایه‌گذاران یک فرصت […]